maja 21, 2019

Odkupienie. Ewa Pirce


Miłość Ci wszystko wybaczy 
Smutek zamieni Ci w śmiech. 
Miłość tak pięknie tłumaczy: 
Zdradę i kłamstwo i grzech. 
Choćbyś ją przeklął w rozpaczy, 
Że jest okrutna i zła, 
Miłość Ci wszystko wybaczy 
Bo miłość, mój miły, to ja. 
Jeśli pokochasz tak mocno jak ja, 
Tak tkliwie, żarliwie, tak wiesz, 
Do ostatka, do szału, do dna, 
To zdradzaj mnie wtedy i grzesz. 
Bo miłość Ci wszystko wybaczy 
Smutek zamieni Ci w śmiech. 
Miłość tak pięknie tłumaczy: 
Zdrade i kłamstwo i grzech. 
Choćbyś ją przeklął w rozpaczy, 
Że jest okrutna i zła, 
Miłość Ci wszystko wybaczy 
Bo miłość, mój miły, to ja.

Po tym zakończeniu jakie zaserwowała nam autorka w Obietnicy, jak na szpilkach czekałam na kontynuację,  czyli ,,Odkupienie". I borze zielony. Co to były za emocje. Totalny rollercoster przez który przewiozła mnie Ewa, sprawił,  że miałam ochotę sięgnąć po tę książkę raz za razem. I w sumie tak zrobiłam.  Bo przyznam wam się bez bicia,  że  ,,Odkupienie" czytałam już 3 razy.  I za każdym razem ta pozycja wywoływała u mnie szereg emocji.

Po tym jak Brian złamał Olivii serce, ta postanawia uciec od niego i zacząć swoje życie od nowa. Bez kłamstw i bez Briana. Niby przypadkiem na jej drodze pojawia się Aston, młodszy brat Wilda, o którym z chcecią przeczytałabym książkę . Jednak nie był to przypadek. I Aston ma swoje plany. I ich częścią jest Olivia.

Kochani. Nie będę wam dalej streszczać fabuły książki. No bo po co ??
Sami musicie się przekonać jakie kłody pod nogi rzucało życie naszym bohaterom. Jakie plany wobec Olivii miał Aston. I chyba najważniejsza sprawa w całej książce.
Czy Wild poszedł po rozum do głowy i walczył o swoją miłość,  którą  jest panna Henderson.

Tak jak pisałam w swojej recenzji ,,Obietnicy", że tak się nie powinno kończyć ksiązki.  Tak pi  ,,Odkupieniu" z ręką na sercu mogę napisać: TAK SIE POWINNO KOŃCZYĆ  KSIĄŻKĘ.

Ewa Pirce stworzyła istny majstersztyk. Bo naprawdę nie mogę znaleźć innego słowa, żeby nazwać tę książkę.
Historia ta jest tak naładowana emocjami,  że kipi jak woda gotującą się na gazie.
Czytając tę książkę myślałam,  że zwariuję. Śmiałam się, płakałam,  by potem bluźnić w cały świat.
Wlasnie tak wpływa na czytelników pióro Ewy.

Dodać muszę,  że kocham bohaterów tej książki.
Są oni dopracowani w najdrobniejszych szczegółach.

Olivia Henderson z szarej myszki przemienia się w kobietę,  która wie czego chce. Nie da sobą manipulować i przestaje ulegać sugestią innych.

Brian Wild też przeszedł totalną przemianę.
Po stracie Livi,  Brian zrozumiał,  że przez obietnicę,  którą kiedyś sobie złożył może stracić wszystko na czym kiedykolwiek mu zależało. Olivię.
I zdaje on sobie sprawę,  że bardzo ciężko będzie mu jej udowodnić,  że się zmienił. Że nie jest już tą samą osobą.  Że jego czynami nie kieruje chęć zemsty.
Jednak jest on gotów postawić wszystko na jedną kartę.

Na uwagę zasługuje też Aston, młodszy brat Wilda.
Postać trochę tragicza, która również oczekuje zemsty za wszelką cenę. Jednak jego uwaga skupiona jest na Brianie. I to właśnie na nim chce się zemścić.
I tak jak jego starszy brat dąży po trupach do celu. I on też będzie chciał wykorzystać do tego Olivię.
Jednak stanie się coś, czego najstarsi indianie się nie spodziewali.

,,Odkupienie" jest idealnym zakończeniem  ,,Obietnicy".
Swoją  książką,  Ewa Pirce udowodniła nam, że jej książki nie są tylko czytadełkiem do poduszki. To powieści, które rozerwią wasze serce na strzępy, żeby potem z zegarmistrzowską precyzją poskładać je na nowo.

Ewa Pirce stworzyła epicką historię o miłości,  odkupieniu win, zrozumieniu i akceptacji.
Stworzyła coś tak pięknego,  tak realnego,  że czasami aż to boli.
Więc kochani. Nie zastanawiajcie się długo i raz, dwa, trzy, zamawiajcie  ,,Odkupienie" bo naprawdę jest  FENOMENALNA.
Od siebie dodam jeszcze,  że playlista do tej książki jest boska.


                Za egzemplarz dziękuję





2 komentarze:

  1. Myślę, że ta pozycja zainteresowałaby moją żonę. Ja lubię inne klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawa lektura, musze przeczytać

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Gypsy_Girl_Recenzuje , Blogger